Content

Online Adverteren

Zoekmachines


Om boven of naast de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachines terecht te komen, dient u gebruik te maken van SEA of Search Engine Advertising. De bekendste dienst voor SEA is Google AdWords.

 

U betaalt om met uw advertentie in de gekleurde balk bovenaan of in de gesponsorde links rechts naast de zoekresultaten terecht te komen.

 

Als surfers zoekwoorden invoeren die overeenstemmen met woorden uit uw advertentie, kan deze worden weergegeven in de gesponsorde links. U betaalt niet per keer dat de advertentie getoond wordt, maar per keer dat erop doorgeklikt wordt (= cost per click).

 

Content kan u helpen om een goede advertentie op te maken die bezoekers aantrekt. Het resultaat van uw campagne kunt u zelf opvolgen, of wij kunnen dit voor u doen.

 

In tegenstelling tot SEO, is er met SEA onmiddellijk resultaat. In afwachting van het resultaat van uw SEO-campagne kunt u al starten met SEA om de tussenperiode te overbruggen en toch bezoekers over uw virtuele vloer te krijgen.

 

Sociale Media


Op sociale netwerksites als Twitter, Facebook, Netlog, Hyves,... kunt u ook advertenties plaatsen. Het voordeel hier is dat u uw advertenties op specifiekere doelgroepen kunt loslaten. Woonplaats, leeftijd en geslacht zijn geen geheim voor deze sites en u kunt uw advertentie dus op een zeer zorgvuldig geselecteerd publiek richten.

 

Bannering


Met banners kunt u op heel veel verschillende soorten sites adverteren. Als mensen op uw banner klikken, komen ze automatisch op uw site of een specifieke landingspagina terecht. Uiteraard zult u de site waarop geadverteerd wordt hiervoor moeten vergoeden.

 

Banners kunnen dienen om uw bedrijf in de verf te zetten en meer naambekendheid te bezorgen, maar kunnen evengoed een tijdelijke actie aan het grote publiek bekend maken.

 

Affiliate Marketing


Deze vorm van online adverteren houdt in dat een adverteerder (bv. een webwinkel) een affiliate (bv. een webmaster, uitgever,...) betaalt voor elke conversie die gebeurt via zijn website, nieuwsbrief, SEO-campagne,...

 

Dit is een efficiënte manier van adverteren omdat u de affiliate enkel dient te betalen als een bezoeker op uw site iets aangekocht heeft.

 

Er bestaan nog andere afspraken tussen adverteerder en affiliate waarbij de adverteerder per view of per click dient te betalen, maar deze komen minder voor.