Content

Website Usability

Een conversie uitlokken


U heeft uw eerste doel bereikt en dankzij een goed SEO-plan bent u goed vindbaar geworden via de zoekmachines… Uw bezoekers zijn tevreden dat ze gevonden hebben wat ze zoeken, maar hoe zorgt u er nu voor dat ze op uw site blijven hangen? Dat ze niet enkel die ene pagina bekijken die ze zochten, maar dat ze verder gaan rondsnuffelen op uw website?

 

En vooral: hoe kan u conversies doen ontstaan? Met andere woorden: hoe zorgt u ervoor dat de bezoeker op uw site doet wat u wil?

 

Usability rapport

 

Content maakt een uitgebreid rapport op over de huidige gebruiksvriendelijkheid van uw website en toont aan waar verbetering mogelijk is. Hiervoor wordt rekening gehouden met zes belangrijke punten:

 

  • Is de tekst op uw website op een doelgerichte manier geschreven?
  • Is uw site leesbaar? Mensen lezen namelijk op een andere manier op een scherm dan op papier.
  • Hoe zit het met de navigatiestructuur?
  • Zijn er dode links op uw website en zo ja: heeft u een goede 404-pagina?
  • Zijn de formulieren die op uw site gebruikt worden niet te complex voor uw bezoekers?
  • Hoe goed is uw interne zoekfunctie?

 

Wij gaan via Google Analytics na waar en wanneer uw bezoekers afhaken,  zoeken hier de reden voor en geven aan de hand hiervan tips om de gebruiksvriendelijkheid van uw site te verbeteren.